Naar Veendam

30 juni 2020 - Veendam, Nederland

De regen kwam inderdaad. Helaas klopten de weersvoorspellingen. We gaan daarom niet via het Zuidlaardermeer en gezellige kanalen met sluizen en bruggen naar Bareveld. Te nat buiten maar we  varen “efficiënt” over het Winschoterdiep  naar Veendam.  De bruggen worden heel vlot bediend.  Met de marifoon opgeroepen. Bediening is 24 uur/dag maar voor de recreatievaart is dat tot 17 uur. Dat moet goed komen lijkt ons. Totdat we bij een brug komen die panne heeft ( “Panne panne pech pech, als we niet geholpen worden, komen we hier nooit meer weg!” -Bert & Ernie 🎶🎵) Gelukkig is er een remmingwerk waar we aan kunnen liggen, samen met een mede gestrande boot. Zij hadden een A4 op de ruit dat we 1,5 meter afstand moesten houden. Maar ze legden toch aan ons boot vast ;)

Na 75 minuten gaat de brug weer open. We varen met een vrachtschip mee op. We zijn benieuwd of we Veendam voor half 5 halen.  Ooit hebben we dat net niet gehaald en toen lagen we op 10 meter afstand van de jachthaven voor de brug, en vastgebonden aan de brug! Nu waren we op tijd en werden we opgewacht door brug/sluiswachter Benny. We meren af in de passantenhaven van Veendam.  Er zijn nog best aardig wat boten. Allemaal pensionado’s 😜. Het is droog en we gaan morgen in convooi naar Bareveld/ Stadskanaal. Om half 9 is het eerste convooi maar die nemen we niet. Om 13 uur zijn we present. We willen even Veendam bekijken :)