Zomerse dagen

30 juni 2022 - Heeg, Nederland

Maandag vertrokken we dus naar Stavoren! Dinsdag wilden we met de wind mee varen. Dat betekende dat we naar het noorden gingen.
Zo dachten er  meer mensen over, met een boot. De JFsluis was de hele ochtend in de weer. Geen (lange) wachttijden want de zomervakanties zijn nog niet begonnen. Dus dat is wel lekker!

Het is een warme dag met de wind achter over het IJsselmeer.  De watertemperatuur is 20 graden C.  ( horen we op de scheepvaartberichten).
Bij Cornwerderzand kunnen we direct mee in de sluis. We varen door naar Harlingen en liggen in de zon in de Noorderhaven. Onze jachtschilder komt nog even langs en we drinken wat op t achterdek.
De haven loopt behoorlijk vol. Gezellig  druk.
Woensdagochtend vertrekken we naar de Tjerk Hiddesluis om weer ‘naar binnen’ te gaan.
Het is heel warm met een verkoelend oostenwindje. We varen de goede kant op (oostwaarts). Een heerlijke vaardag eindigt voorbij het Pikmeer vlak voor Nes ( Akkrum) aan een steigertje. In de wind en in de zon. Je snapt wel wat dat doet met je kleur! Er is niet tegenaan te smeren 🙈. Niet verbrand! 👏 Wolter komt uit z’n comfortzone en neemt een duik! Nou dan weet je zeker dat t echt warm is! 😉

Donderdagochtend maken we schoonschip, zwemmen, douchen en varen. Als we wegvaren hebben we geen koelwater! Snel weer terug naar de kant. Motor uit. We hadden de wierpotten schoongemaakt.  Nog een keer deksels open - en dichtdraaien en toen was t probleem opgelost.
We varen heerlijk naar huis in de zon!  Dat waren een paar mooie vaardagen! ✔️

1. Annelies:
    1 juli 2022
    Heerlijk hoor om zo weer eventjes genoten te hebben van wat zonnige bootdagen!