Naar Groningenstad

27 juni 2020 - Groningen, Nederland

Geen regen vannacht: een meevaller.  De zon schijnt zelfs! We varen op ons gemakje weg. Het is heerlijk buiten; niet te warm en een lekker windje. Rustig op t water.
Als we op het Van Starkenborghkanaal zijn, wordt de lucht dreigender. We moeten even wachten voor de Oostersluis. Er moet een vrachtschip in met gevaarlijke lading (2 blauwe kegels op elkaar) en niemand mag daarbij. Zo hebben we tijd voor lunch. Daarna gaan we met een vrachtschip en plezierboten schutten. We bleven uit de buurt van het schroefwater van het vrachtschip. Een oude mevrouw deed boos omdat ze vond dat wij haar te weinig ruimte gaven. Ze hadden een meerbolder voor en achter: wat wil je nog meer?
Nu liggen we in de vertrouwde Oosterhaven, waar mevrouw de havenmeester ons al kent.  Trouwe klant zijn we 😉. Daarna naar de AH. Snel terug om alle ramen dicht te doen voor de bui die al de hele dag dreigde.  Morgen doen we een dagje stad. Wolter moet een baardtrimmer aanschaffen want die van hem ligt nog thuis. En hij wil niet als een ruwe zeebonk met lange baard thuiskomen. Of Ehh.... ik wil dat niet 😄

Vanavond gaan we verder met de Scandinavische netflixserie: Restaurant! Zweeds familiedrama! Aanradertje 🎞