Botanische tuinen en Santa Cruz

16 maart 2019 - Santa Cruz, Portugal

Na t ontbijt pakken we alles in en vertrekken we naar Monte, boven Funchal. We gaan de botanische tuinen bezoeken.  1 van de 8 mooiste ter wereld, volgens de ANWB-gids. We zijn benieuwd. We klimmen weer ( met auto gelukkig) naar Monte. Het is echt steil en kronkelig. De kabelbaan gaat boven ons naar boven. Ook wij hebben uitzicht!! Boven kun je makkelijk en gratis parkeren. Er zijn maar weinig auto’s. De entree voor de tuinen is slechts €12,50 en je kunt er makkelijk 2,5 uur rondlopen. Wij krijgen een plattegrond met verschillende gekleurde routes. Wij kiezen voor de kortste:1 uur. Echter, nergens staan de kleuren aangegeven dus we lopen maar wat. We zien veel bomen, palmbomen maar ook wel naaldbomen. Heel weinig bloeiende bloemen, dat moet nog komen. Veel waterpartijen en ook koikarpers! Is een een aanrader? Nou, niet echt vinden we. Misschien wel over een maand als alles in bloei staat. Op de bergen hebben we deze week veel meer mooie bloemen gezien!  Maar het geeft niet want als je alles van te voren weet....

We dalen supersteil ( andere weg dan geen) af naar beneden.  Zwarte piste is er niets bij⛷😉!

We gaan Santa Cruz voor de lunch. Aan de boulevard, vlak bij de luchthaven. Lekker gegeten op een terrasje! Wat zullen we dit missen als we weer terug zijn. Gelukkig moet het nog lente worden in NL.

Daarna tanken, auto inleveren  Dat gaat veel vlotter dan ophalen!  Inchecken met boardingpass op de telefoon ( in de Wallet) geeft een vlotte doorgang. We laten een hele rij wachtende achter ons! Uiteindelijk maakt het natuurlijk niks uit. 😅. Nu zitten we aan een glaasje wijn. Over een half uur boarden. Dan zit het er weer op!  We hebben genoten!!

1. Elisabeth:
    16 maart 2019
    Wat hebben jullie je dagen op Madeira optimaal gebruikt! Heerlijk , hoor! Daarbij jullie zijn een boel Nederlandse regen en wind uit de weg gegaan! Behouden thuisreis!
  2. Afke Schouten:
    20 maart 2019
    Nou zo te lezen was t een heerlijke vakantie. Fijn dat we mochten meegenieten. Welkom thuis 😊😊😊😘