19-23 sept.: nazomer 9,10,11,12,13

22 september 2019 - Akkrum, Nederland

Donderdag was een mooie middag om al op pad te gaan. We varen voorbij Gaastmeer en leggen aan op een steiger, op de afslag naar de Oudegaaster Brekken. Mooie luchten die avond, van blauw, naar oranje en rood en dan nachtblauw.  Er varen wat zeilboten voorbij maar verder is het stil. De volgende morgen varen we door Workum en dan slaan we af naar de Lorenzsluizen bij Cornwerderzand. We hebben de wind achter ons maar het is best koud. Voor t eerst een trui en een jas aan sinds heugenis. Het is op de Waddenzee een glad zeetje! We meten af in de Noorderhaven in Harlingen. Drukte hier maar we liggen goed! De volgende dag is de zon ook in het noorden van Nederland aangekomen😎. Het is heel lekker varen.  We gaan om half 1 Harlingen uit en door de Tsjerk Hiddesluis door naar het Van Harinxmakanaal. Recht zo die gaat. Wind uit ZO dus we wat tegen. Met de zon erbij is het beter dan de dag ervoor. ‘S Avonds met rode koppen zitten we na te gloeien. We zijn dan in de buurt van Grou.  Zondag komen Renée en Simon weer aan boord maar hebben nu Simon’s ouders meegenomen. Een leuke manier van kennismaken. We varen een mooie route en laten aan de Groningers Friesland op z’n mooist zien: de zon🌞 meren, gezellige dorpen, mooie Friese boerderijen in de weilanden. Het was een gezellige dag. Morgen varen we weer terug naar huis. Het weer slaat om naar herfst. We komen vast nog wel terug op een mooie rustige herfstdag! 🍂🍁

1. Renée:
    22 september 2019