Van stad naar platteland

19 oktober 2020 - Grou, Nederland

We waren 2 dagen/3 nachten in Groningen in de Oosterhaven. Een fijne haven waar we al jaar en dag komen. Lekkere douches en wasmachines. Dat laatste was niet nodig voor ons maar het kan. Een handige tip om te delen is, ontdekte ik, om telefoon mee te nemen als je gaat douchen! Ik was klaar, lekker haartjes gewassen en dan afdrogen. 🙊 handdoek ligt nog in de boot! 🤨. Afdrogen met trui of broek is geen goed idee. Wel even Wolter bellen 📞! Al bibberend wachten en dan komt mijn handdoekheld 😋

Groningen was stil op straat! Corona 😅. Geen terrassen daar wel coffee to go!
Zondagse stadswandeling gemaakt en geëindigd bij Roosje en Rutger 🥳. Dat kan nog nu ze in Groningen wonen. Dat wordt volgend jaar zondagse  stadwandeling in Assen ;)

Vandaag weer vertrokken. Via Oostersluis  naar het Van Starkenborghkanaal. We varen samen met vrachtschip Fenna op. We mogen voorin de sluis en dat zo tot in Fryslân.
Het is heerlijk buiten. Met warme kleding! Als we aankomen op ons inmiddels favoriete plekje (trijehus) hebben we 58 km gevaren in 6 uur tijd. We liggen helemaal in ons eentje in dit kommetje! Dat was deze zomer wel anders.
Morgen is het nog maar een klein stukje naar Heeg. Dat zijn dan de laatste uurtjes dit seizoen. Een bijzonder vaarseizoen in Coronatijd.
In mn laatste blogje morgen zal ik nog wat feitjes geven.
Nu eerst een Beerenburg! ( oh ik had er al 2 op 😛)

Samenvatting varen 2020 in Coronajaar:

• 253 motoruren
  • 87 dagen aan boord
  • 2120 km gevaren
  • 56 sluizen gepasseerd

1. Annelies:
    19 oktober 2020
    Hik.....nog een fijne laatste bootdag morgen!
    Had natuurlijk eigenlijk wel een foto van je 🚿avontuur willen zien😂😂😂
    Leve je handdoekheld👍
  2. Renée: