Terug in Overijssel en weer terug naar Friesland

27 juni 2021 - Sloten, Nederland

Ook vanochtend scheen de zon volop. Na t ontbijt gooien we los. We varen het kronkelende riviertje De Linde en de Tusschen Linde af door Kuinre. Door het kronkelen van het riviertje vaar je het ene moment in Overijssel en daarna weer in Friesland. Het water groeit langzaam dicht met riet en ook fonteinkruid aan de randen van het water. Na Kuinre dreef er een eiland van riet midden in het water. We hadden aan 1 kant precies 4 meter om er langs te kunnen. Je maakt wat mee ;). Dit gebied is een oude delta van de toenmalige Zuiderzee:  kronkelende rivieren en hoge dijken en een oude sluis bij Kuinre en Schoterzijl. Een zijl betekent een sluis, voor wie dat nog niet wist.

We varen via de Tjonger en de Broeresloot naar het Tjeukemeer. De wind is inmiddels een dikke 4, maar is wel verkoelend😊

Op het Brandemeer voor Sloten, zijn steigers maar die liggen nu aan lager wal. Er zijn ook meerboeien en die pakken we. Dat is met de wind nog best een kunst en helemaal  omdat de ring waar de lijn doorheen, moet behoorlijk laag is. Dan heb je de boei te pakken en de lijn erdoorheen maar dan zijn je armen weer te kort om het lijntje omhoog te halen. Halsbrekende toeren uitgehaald 😅 maar we liggen nu heerlijk te dobberen.
Om 18 uur klaar met oranje pet en bier en wijn voor 1/8 finale Oranje- Tsjechië. In de rust waait Wolter’s petje in het water. Dat moet een voorteken zijn ;) van een slechte uitslag. Klopt 😭

We gaan eten en genieten toch wel van deze mooie zomeravond.

Morgen terug naar huis, even wassen, grasmaaien enzo. De week erna gaan we naar Frankrijk naar Annelies en Ernest. 🥳 Het boten gaat daarna weer verder!

1. Ben:
    28 juni 2021
    Jullie hebben toch een robot om te maaien?