Door naar Dokkum

13 oktober 2020 - Dokkum, Nederland

Heerlijk rustig weer! Zon en weinig wind, we kachelen lekker door naar Leeuwarden waar we water bijtanken en van de verkleurende boombladeren genieten in de Prinsentuin. Dan de Dokkumer Ee op. Weinig boten op t water.  Dit keer ook nauwelijks Duitsers op t water, allemaal vanwege het negatieve reisadvies dat Duitsland over NL geeft.
Deze route hebben we klompjes bij een aantal bruggen. De brugwachters hebben handschoenen aan en wij wassen onze handen nadat we de klomp hebben gevuld. Alles voor hygiëne🙂
 Nu dus in Dokkum. We maken gebruik  van een stroompaal met het digitale Aan- Uitsysteem. Accu’s moeten hard werken met de kachel aan ‘ s avonds en morgen liggen we ergens in de natuur van het Lauwersmeer. Dan willen we ook dat alles goed blijft werken. Vooruitkijken dus 😉. Als de havenmeester langs komt, betalen we alleen nog voor het liggeld. (10,-).

Nu eerst een glaasje Beerenburg! En straks om 19 uur klaar voor de COVID-19 persconferentie 😏