Nazomer 4+5: rondje Sneekermeer en verder

1 september 2019 - Elahuizen, Nederland

Zaterdag was het de laatste tropische dag van 2019 waarschijnlijk. Wat een geluk voor Roosje en voor ons natuurlijk. Roosje stapt op in de haven van Sneek bij het Flexaparkeerterrein. Mooie haven trouwens! We liggen daar nooit maar mooie boxen en (sanitaire) voorzieningen. We varen door Sneek, Woudsend en Langweer stoppen we voor een .... ijsje! Dat mag met deze temperaturen.🍦😁😎.

Door naar Terkaplster Poelen op een mooie plekje. ‘S avonds barst een prachtig onweer los: veel mooi weerlicht!

Vandaag varen we weer terug naar de haven van Sneek waar Roosje, zonverbrand, weer van boord gaat.  Wij twijfelen waarheen we gaan: Harlingen, Stavoren of naar huis. We zijn verwend met t mooie weer. De komende week wordt kouder mede door de frisse wind. Het wordt richting Stavoren. Een stevige wind op de Fluessen maar ook mooie luchten. Bijna aanvaring met een zeilbootje die vlak voor ons de vaargeul oversteekt en als hij net voorbij is, gaat hij direct overstag om weer terug te varen. Volop gaan we in de remmen en liggen op een eitje- afstand stil voor de zeilboot. Niet zo’n handige manoeuvre maar weer goed gegaan. Nu liggen we in het windluwe kommetje tussen de eilandjes Nije Krúzpôle.

Morgen naar Stavoren tanken en daarna hoogstwaarschijnlijk naar Heeg.