Nazomer 3: via Joure naar Sneekermeer

30 augustus 2019 - Sneekermeer, Nederland

Het maakt helemaal niks uit waar je vaart, als je maar vaart. Dat geldt voor ons deze dagen. Het is heerlijk nazomerweer. Uitslapen, ontbijt, stuurboordromp van de boot weer gepoetst( glimt als een spiegeltje😁 en  de bakboordkant hadden we gisteren al gedaan!) en dan varen met kopje koffie! Weer door Akkrum, Heerenzijlbrug, door naar Joure. Dat doen we omdat we daar bij Albert Hein boodschappen gaan doen. Bij de watersportvereniging voordat je Joure invaart, kun je watertanken: een waterslang en een geldbusje met het verzoek  om €0,50 per 100 liter water in het busje te doen. Heerlijk: wat een vertrouwen! Dat bestaat dus nog! We tanken de boot vol en meren af in Joure. Na de boodschappen komen we een oude bekende van ons, Paul K., tegen uit Reeuwijk: hij ligt ook even afgemeerd in Joure. Na een gezellig praatje aan boord van z’n scheepje gaan we ieder weer ons weg.

We willen op een korte afstand van Sneek liggen omdat Roosje morgen aan boord stapt. Nu liggen we aan een steiger bij de Potten (Hans: jou wel bekend!)  lekker in de zon en de wind neemt (gelukkig) af.  Morgen rondje “whatever”. Kennen jullie dat? Is altijd erg leuk😜

We kwamen nog een hele grappige bootnaam tegen: Heste Benk. 😂😂 mischien had de drukker de eerste letters verwisseld van de 2 woorden? Als ik het nu weer opschrijf, lig ik weer in een deuk😂😂👏 Zoiets als SoarderNinne 😂😂

1. Afke Schouten:
    30 augustus 2019