Dag 12: aan de wandel

27 juli 2021 - Warmond, Nederland

Correctie:Cruquius en geen Crucius 🤓 Prima ligplaats hier. ‘S Avonds komen de koeien, nieuwsgierig als ze zijn, een kijkje nemen bij de boot. Het is stil hier! Bijzonder wel in het hoogseizoen.
De dag begint met regen maar eind van de ochtend houdt dat op. We varen naar Warmond, (2 km verder). Daar leggen we de boot aan. Even naar de supermarkt. Het plaatsje is uitgestorven. Bijna alles is dicht. Er is ook niet veel. 2 restaurantjes maar gesloten zonder enige kennisgeving. Saaie boel. Gelukkig is AH open.
Vanmiddag doen we een wandeling. De route belooft “Wandelen over de landgoederen van Warmond”   In werkelijkheid is het wandelen langs de binnenwegen, A44 en tussen 2 spoorlijnen in. Op t laatst komen we iets van landelijks tegen: hanen in bomen die luidkeels kraaien 🐓 en kalfjes die nieuwsgierig komen kijken als je bij ze loopt.  Uiteindelijk toch nog 1 landgoed gezien. Dat was Warmond, goedemiddag!
we varen terug naar een eilandje op de Kagerplas en zijn net op tijd binnen voor een stevige regenbui losbarst.
Morgen verder varen naar Gouda 🧀

afstand gevaren:4 km