Dag 37: Blokzijl en Weerribben

21 augustus 2021 - Kalenberg, Nederland

Na een mistige start van de dag hadden we een heerlijke zonnige dag. We liggen als enige nog aan de ligplaats. Alle vroege mede-boters zijn al vertrokken. Er komen veel fietsers langs die de Fietsknooproute fietsen: we horen steeds het zelfde: “ Dit is 31 en nu naar 47” 😄 Veel E-bikes! Na de koffie gaan we om half 1 te voet (lopend dus 😉) naar Blokzijl. Het is een half uur lopen. Het is nog niet druk in de havenkom. Wel gezellig.  We gaan lekker lunchen bij het Mauritshuis en daarna weer terug.
Trossen los en varen. Het is een drukte van belang met sloepjes en roeiboten en alles wat maar kan varen. In de sluis gaat t allemaal heel relaxt allemaal. We varen door de Weerribben. Als we het laatste stukje Kalenberggracht doen komen we langs mooie nieuwe aanlegplaatsen. Daar leggen we de boot aan. Als om 19 uur de bruggen dicht zijn, is het hier doodstil. Mooi hoor 😊. Morgen is er heeeel veeeeel regen voorspeld. Wij liggen goed en we gaan zien of KNMI gelijk heeft.