Dag 35: Hattem

19 augustus 2021 - Hattem, Nederland

50 tinten grijs??? Nee wel 100 tinten grijs vandaag boven de IJssel. We beginnen met droog weer en weinig wind. Het is rustig op de rivier.  Weinig scheepvaart.   Af en toe varen we aan de ‘verkeerde’ kant van het water  als we een schip met een blauw bord tegenkomen. De ponten steken voor ons over zoals t hoort maar er is ruimte zat om te passeren. We varen nog steeds met lekker vaartje ( 14,5 km/uur bij 1800 toeren voor de kenner 😉) Het water wordt steeds breder. Prachtige rivier! Helaas halen de miezerbuien ons in en gaan we naar binnen om verder te sturen. Als t droog kan, waarom niet?
 We wilden naar Kampen maar vinden het  zonde om met dit weer door te varen. We willen buiten zitten en het water en alle luchten die in de omgeving daarvan, erbij horen, opsnuiven!! Bij Hattem slaan we bakboord uit! Van de rivier af, de haven in. Melden VHF 31! Marifoon havenmeester werkt niet. Telefoon wel. We hebben een ligplaats.  Door het oude Hattem van Anton Pieck waar we ooit zijn museum bezochten, wandelen we naar de AH. Dat is ongeveer 1 km vanaf de haven. We slaan lekker eten en drinken in want het weekend staat bijna voor de deur en er is mooi weer beloofd door het KNMI.  Terug aan boord trakteren we ons op bier en wijn.  Doen we anders nooit 😜.

50 km gevaren in 4,5 reisuren.