De eerste echte vaartocht van dit seizoen

7 mei 2022 - Joure, Nederland

Onze eerste echte vaartocht waarbij we langer aan boord blijven dan 1 dag, is vandaag begonnen. Eerst nog even een terugblik naar onze dagtochten dit jaar.  We hadden in maart al 2x gevaren: de boot moest voor schilderonderhoud naar Harlingen en we moesten haar na 3 weken weer ophalen. Dat is een tocht van ca. 60 km v.v..  De temperaturen waren toen aanzienlijk lager dan nu. We hadden een wintersportervaring: zonnig, koud weer! Prachtige verstilde natuur in die tijd!
Met Pasen was t een mooie zonnige dag voor nog een klein rondje Sneek. De boot was toen nog niet ingericht.
Ons plan is nu zo’n week of 6 varen. Een vroege vakantie dit jaar voor ons. Voordat we weg zijn, is er veel werk aan de winkel. Alle bootspullen van huis moeten weer op hun plek in de boot. Voorraad moet ook weer op orde. Natuurlijk ontbreekt de Beerenburg niet, voor de koude avonden ;)  Gisteren nog een internetabonnement afgesloten voor de router zodat we programma’s en series kunnen streamen. Wolter kwam op t idee om dit jaar ipv op de oude laptop te kijken, een losse full HD monitor (24 inch) te kopen, met speakers. Kan op tafel en dat gaat vast lekkerder kijken.
Tweede helft van de middag gooien we de touwen los en varen we weg. Straf windje. We varen voorbij Langweerder Wielen en leggen aan achter de hoge Noorderbrug. Uitzicht in de verte op Joure’s Douwe Egberts koffiefabriek.
Morgen gaat t dan echt beginnen! Zin an!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. An:
    8 mei 2022
    Ik wens jullie een hele fijne vacantie met veel mooi weer en genieten van de rust en avonden met Beerenburg en een lekkere tv serie.
    Groeten An
  2. Conny:
    8 mei 2022
    Gaat helemaal goed komen! En de zon komt er ook bij 👏
  3. Irving Raghunath:
    8 mei 2022
    Veel plezier en goed weer!
  4. Conny:
    8 mei 2022
    T weer ziet er goed uit en t voelt weer als vanouds 😊