Lekker weg in eigen Friesland

12 juli 2022 - Lauwersmeer, Nederland

Maandag waren we om 12 uur vertrokken uit Heeg voor een paar dagen varen. Het is stil ondanks dat de zomervakantie voor regio midden is begonnen. Het weer is prima. Geen wind en als die er is, hebben we em achter. Via Terherne naar het Pikmeer voorbij zeilschool De Pean leggen we aan in ons inmiddels favoriete kommetje “Aegehoek” . Er zit een enthousiaste koekoek in de boom. Je ziet ze nooit maar je hoort ze altijd wel. Vanochtend was de koekoek nog steeds enthousiast 😉

Ook vandaag mooi rustig weer en dit keer de hele dag zon en lekker warm. We varen langs de Veenhoop waar de zeilschool actief is met de optimisten, pico’s , valken etc. Via Opeinde, Eastermar (juist ja , daar waar Doutzen Kroes woont en waar een paar jaar geleden de postcodeloterij is gewonnen☺️) . Wij zien daarentegen alleen een brug die gekoeld wordt met water dat erover loopt. Niest spannends aan.
Via Bergummermeer komen we dan in de Zwemmer waar we geen zwemmers zien i.t.t. andere jaren waar de jeugd van de bruggen net achter/naast de boot springen.
Om 15 uur komen op Lauwersmeer aan. Nu liggen we op een mooi plekje. We zwemmen en doen verder niks bijzonders. Het is hier uitgestorven qua watertoerisme. Top, vinden wij 👌😎