Fietsen op grens Drenthe/Friesland

11 juli 2020 - Appelscha, Nederland

Voor t ontbijt verleggen we de boot naar een plaatsje een eindje verderop aan een steiger. Dat is makkelijker afstappen dan het schuine graskantje.  Een aantal vroege vogels hadden een plekje voor ons gemaakt. Bovendien kun je dan gebruik maken van stroom en water. Je hebt daarvoor de oplaadbare kaart nodig van Seijsemer. Met €1,- muntstukken moet je die opladen. Gelukkig hadden we contant geld in €1,- munten gewisseld.
Na t ontbijt lopen we naar Kramer de fietsenwinkel waar we 2 Ebikes hebben gehuurd.  We fietsen vandaag een Fietsknooppuntenroute op de app uitgezet van 52 km. Een stuk Drents-Friese Wold en westelijk daarvan in de richting van Olderberkoop. Mooi door het bos, langs paardenweiden, wilde bloemenweiden en prachtige boerderijen al dan niet in bedrijf.  We lunchen in Elsloo. Net op tijd zitten we onder de parasol die dan dienst doet als paraplu ☔️
Daarna fietsen we verder over klinkers ( wat minder comfortabel).   De fietspaden in het Drents Friese Wold kunnen ook wel een onderhoudsbeurtje gebruiken: je stuitert over de gaten en de richels. Wel fijn dat je onderweg weer gebruik kunt maken van terrasjes. De 1,5 meter wordt duidelijk aangehouden.  Er is genoeg plaats. En je kunt ook daar naar de wc!   Na 52 km en 3 fietsuren leveren we de fietsen op tijd weer in.
De beloning ( biertje en wijntje) is heerlijk.
Mooie tocht, leuke dag!