Fietsronde door mooi Drenthe-Friesland

11 juli 2020 - Appelscha, Nederland

Nog voor t ontbijt varen we de boot een eindje verderop langs de steiger. Dat is beter dan de schuine graskant. We kunnen nu ook wat stroom en water tappen, met de ‘creditcard’ van het Seijsemer die je oplaadt bij de automaat met €1,- munten. Gelukkig hadden we dit al gewisseld.
De regen is ook ingewisseld voor zon met een wolk.
Je kunt hier je hart ophalen aan fietsen of wandelen. Wij kiezen voor fietsen. We huren bij de plaatselijke fietsenwinkel Kramer 2 Ebikes.  De route gaat deels door het Drents-Friese Wold en verder westelijk tot vlak voor Olderberkoop.  Al met al een rondje van 52 km. Mooi landschap en leuke fietstocht met de Fietsknooppuntenapp. We stoppen in Elsloo voor een lunch. Dan komt er een regenbui maar we zitten op een bijna leeg terras onder de multifunctionele ;) parasol. De fietspaden In Drents-Friese Wold mogen wel een onderhoudsbeurtje krijgen hier: de lanceerbasis van Houston is er niets bij! Veel gaten waardoor je van je zadel wordt geschoten.  Maar we hebben al met al 3 uur gefietst exclusief de breaks en het was een mooie tocht en dus een mooie dag.

Fietsronde door mooi Drenthe-Friesland

Deze foto werd gemaakt op 11 juli 2020 in Appelscha, Nederland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl