Hééé! Van Dokkumer Ee naar de Wijde Ee

28 mei 2017 - Wijde Ee, Nederland

In de buurt van Grou

We zijn vanochtend pas om half 1 gaan varen omdat we anders direct vast zouden lopen bij de eerste brug van Leeuwarden. Daar kun je slecht aanleggen. Althans dat dachten we. Nu hebben ze daar mooie (?) meerpalen gemaakt. Opnieuw prachtig weer. Wind op de kop. Voor Leeuwarden liggen al wat boten te wachten. Als we aankomen gaat de brug open. Perfecte timing van de schipper/navigator :). Er liggen aardig wat boten aan de kant van de Prinsentuin. Langs de scheve toren (Oldenhoven) waar we vorige maand nog opstonden met Rob, Lucinda en Miffy. Nu vanaf beneden bekeken! Als we Leeuwarden uit zijn, gaan we het van Harinxmakanaal op richting Wargea naar Grou. Een mooie tocht langs het mooie plaatsje. Bij Grou zien we dat het einde van het weekend nadert:  boten terug naar de ligplaatsen. Wij niet! We varen over het Pikmeer naar dit plekje. Een lekker plekje uit wind in de zon. Morgen weer naar huis!

Vaaruren: 4, afstand : 32 km, wind: zw4, temp: 26grd.

Grappig: onze koelkast moet zo hard werken dat we een soort van vloerverwarming hebben op het gangbord ter hoogte van de koelkast.