Mooie vaartocht naar Fryslân

17 oktober 2018 - Molkwerum, Nederland

Vannacht hoorden we heel soms de zware bromtoon van een vrachtschip op de IJssel. Ondanks dat we aan een eilandje lagen, achter de dijk, ( tussen IJssel en Ketelmeer)  voelde je toch een beetje de boot schommelen. Heerlijk is dat☺️

Vanochtend was t hei-ig maar de zon deed goed haar best. We varen onder de Ketelbrug door, langs Urk. Het water is zo rustig. Doordat het nevelig is boven land, lijkt het alsof we in een grote badkuip varen.  Weinig verkeer ook vandaag weer! We verbazen ons erover want NL-zuid heeft vakantie. Die zijn niet hier!

De foto met de dreigende lucht waar de zon doorheen probeert te komen hebben we vanmiddag genomen. De dreiging was loos alarm. Als we Stavoren invaren is er meer (zij)wind en ook de zon is er weer.

We gaan onze dieseltanks aftanken.  Dat moet voor de winterstop. Het zou zo maar eens eind deze week kunnen stoppen. Veel vaardagen hebben we niet meer in petto.

Na t tanken, bezoeken we de COOP. Dat is best een eindje lopen. Dat geeft niks omdat we dan weer ons dagelijkse 30-minuten -beweging hebben gehad 😜

We varen Stavoren uit naar een ligplaats aan een eilandsteigertje voorbij ‘yachtcentre Warns’  (what’s in a name?) Hier blijven we liggen, met in de verte de zonsondergang.