Onderweg naar Assen

10 juni 2021 - Akkrum, Nederland

Ondanks de zonsverduistering vandaag hebben we toch de boot gevonden en weer volgeladen met alles wat we nodig ( denken te) hebben. Het is telkens een ware verhuizing van huis naar boot. We hebben genoeg ruimte dus hoef je ook niet echt te kiezen. 😉
Om 13 uur varen we weg uit Heeg. Het is prachtig weer. De zonsverduistering is blijkbaar niet hier want we merken er, jammer genoeg, niks van. De geplande tocht is via de turfroute naar Assen. Daar hebben we ruim een week voor.  Dus we zullen ook wel stops maken onderweg om te fietsen en te lopen. Het is ideaal vaarweer: weinig wind, veel zon en vooral droog! Temperatuur: 24 graadjes! 😎. We varen vandaag voor het eerst met een nieuwe gasveer die helpt met het op en neer halen van de mast. Een hele verbetering! Met 1 vingertje til je de mast  weer op. Dus het lijkt heel stoer als ik de mast omhoog zet maar eigenlijk stelt het niet veel voor!
Via Langweer, Akkrum komen we iets voorbij camping Marsicht bij een mooie Marrekrite plaats.
Daar leggen we aan. Lekker gezwommen en daarna heerlijk in zon gezeten. Lekker leventje aan boord.
Gevaren km’s: 26 ( niet echt een wereldafstand 😅)

1. Annelies:
    10 juni 2021
    Yeah, al overboord gesprongen dus!
    Veel vaarplezier weer👍
    Bisou😘