Drentsche Hoofdvaart opvaren

7 juli 2020 - Uffelte, Nederland

Vanmiddag vertrokken na de lunch. We hebben weer niet veel km’s gemaakt: 13 km in 3 uur tijd 😅. Lopen gaat sneller 😋. We varen de Drentsche Hoofdvaart “op” want bij de sluisjes gaan we per sluis 2 meter omhoog. Dat hebben we nu dus 2 keer gedaan. Vlotte brugbediening. Aardige, relaxte mensen die graag een praatje maken.
Er zijn genoeg aanlegplaatsen, zonder voorzieningen, in de Drentsche Hoofdvaart, waar je kunt afmeren. De N-weg Meppel- Assen loopt langs het kanaal dat geeft wel wat geluid maar ja: het is ook geen Tjerkwerd 🤪

We liggen nu in Uffelte, tegenover een hobby-imker van wie we heerlijke honing hebben gekocht. Hij vertelde mooie verhalen over de bijenvolken 🐝 En ik mocht met hem mee om te kijken naar z’n kasten.  Wat een bijzondere en intelligente beestjes zijn dat! Thuis willen meer voor de bij 🐝 doen: insectenhotel maken en bloemen zaaien! (volgend jaar dus)

Morgen kachelen we weer verder. Maar we willen ook gaan fietsen dus als t fietsweer t toelaat, gaan we niet veel vaarkm’s maken.

1. Annelies:
    7 juli 2020
    Tja, 13 kilomter in 3 uur.....ach, dat is gewoon totale onthaasting!
    Die honing ziet er trouwens heerlijk uit!
    Leuk dat je even mocht meekijken. Een nieuwe hobby misschien?