Naar Lauwersoog

24 juni 2020 - Lauwersmeer, Nederland

Dag 2 met strakblauwe luchten vandaag. De ligplaats van vannacht  was een aanrader: een mooie kom zonder dat je last had van de zuigende werking van de voorbijvarende vrachtschepen. Dat zijn er best wel wat!
Voor de Fonejachtbrug tanken diesel bij bunkerstation Pander. Daarna achter een vrachtschip aan richting Bergumermeer. Daar slaan we linksaf naar Zwaagwesteinde etc. Leuk omdat je langs de achtertuinen vaart: lekker gluren 👀 en ideeën opdoen😅.
Omdat we naar Schiermonnikoog willen hebben we gebeld met de havenmeester daar. Vanwege Corona kunnen daar maar een beperkt aantal boten terecht. Je moet een dag van te voren bellen. De havenmeester zet ons op de lijst en morgenochtend weten we meer.  Hij dacht dat t wel kon.
Met deze informatie varen we dus naar Lauwersoog en niet naar Zoutkamp. Het is prachtig weer en met een lekker windje prima uit houden op t Lauwersmeer.
We gaan in de haven aan het Lauwersmeer liggen: Noordergat. Mochten we toch niet naar Schier kunnen, hoeven we niet door de sluis. Hopen dat we wind niet heel hard gaat worden ( >5!). Nu eerst een nachtje slapen 🛏 ☺️

1. Annelies:
    24 juni 2020
    Ha ha, dat klinkt leuk: 'we slaan linksaf'.
    Ik zie het helemaal voor me. Knipper uit en daar gaan jullie!
    De volgende keer wil ik een rotonde😂😂😂