Weekje varen door Friesland

28 mei 2021 - Terherne, Nederland

Eindelijk is er goed weer op komst. De hoogste tijd om te gaan varen. We gaan een weekje
weg. Voordat we weg zijn, is het drukte van belang: huis schoon, schone was draaien, tuin
klaar, boodschappen doen, lekke stootwillen vervangen, 12volt stopcontacten maken in de boot
en vooral bedenken wat er nu echt aan basisinventaris in de boot behoort te zijn.
Om 15 uur varen we dan weg., met koffie en een plakje zelfgebakken citroencake. Echt een
vakantiegevoel.
Het vaardoel van deze week is naar het Lauwersmeer en daar een beetje fietsen en lopen. En
zo weer omzwervend terug naar de thuishaven.
We liggen vandaag iets voorbij Terherne aan een mooie waterkant. De zon schijnt en het is
lekker buiten. Om 19 uur horen we op de persconferentie dat de Coronamaatregelen worden
versoepeld. Het belooft een mooie zomer te worden.
We hebben weer een internetabonnement genomen met een onbeperkte databundel zodat we
tv kunnen kijken kunnen streamen.
Vorige jaar fotografeerde ik mooie luchten omdat die dat jaar zo schoon waren vanwege het
lege luchtruim door Corona. Dit jaar worden het mooie of bijzondere ligplaatsen. Vandaag komt de eerste: een mooi eilandje met een luchtballon erboven!

1. Irving Raghunath:
    29 mei 2021
    Heel veel plezier!
  2. An:
    29 mei 2021
    Ik wens jullie een hele fijne week
    Mooi weer !!!
    Groeten en liefs An
    PS volgende keer een vuile was draaien zodat die schoon wordt
    Hihi