Dag 23: door Brabant naar Steenbergen

14 juli 2019 - Steenbergen, Nederland

Na 3 nachten Breda wordt het de hoogste tijd 😜om te vertrekken. Omdat de haven van Breda nieuw is, komt een kleine evaluatie: gezellige ligplaats als je je niet stoort aan geroezemoes van de terrassen, ‘s nachts was oké, stroom op de kade met het ‘aan-uit’systeem (= een soort Yellowbrick voor boten), ook zo met watertappunt maar dat punt zit op steiger 1 en die is zo’n 500 meter terug. Liggeld:17,50/nacht. Behulpzame havenmeester qua informatie: nee! Norse man, zou ander werk moeten gaan doen 🤭, veiligheid door een afgesloten steiger met pincode. Kortom: wij vonden het een goede ligplaats.

Vandaag  over de Mark gevaren, een mooie rivier. In het begin langs veel industrie maar later wordt het wel landelijker. We wilden  nog een keer terug naar Steenbergen waar we ooit boodschappen hadden gedaan. Het was toen een klein havenkommetje met ongastvrije havenmeester. Nu komen we binnenvaren ( >12jaar later) en zien we een mooie, nieuwe grote jachthaven. Een gastvrije havenmeester en mooie ligplaatsen. Wat een prettige verrassing😊. Hier blijven we. Het is heel stil. We lopen nog even Steenbergen in waar een piepkleine kermis 🎠is. De AH ligt aan de jachthaven, heel handig. De Poolse supermarkt ligt in de hoofdstraat. Grappig dat we in Brabant zo veel Poolse supermarkten tegenkomen. Bij ons in Fryslân heb ik die nog nooit gezien.

We doen een was en verder is het hier heerlijk stil.

Morgen Zeeland in, dat is maar een klein stukkie.👌