Dag 23: Grevelingen en Scharendijke

7 augustus 2021 - Scharendijke, Nederland

De dag begint met heerlijke zon ☀️. We hebben gebruik gemaakt van “het badhuis”. Perfecte voorzieningen hoor! 👌. Daarna op de fiets naar het dorp om bij een ( grote) AH boodschappen te doen. Het is 25 minuten lopen dus dan is de fiets een betere optie. Om 12 uur moeten we de box verlaten en daar wordt door de havenmeesters goed opgelet.
De wind is Zw 5 tot 6.  De weersvoorspellingen zijn niet goed: eind van de middag en avond onweersbuien en veel wind. Ons idee om lekker voor anker te gaan en te zwemmen vergeten we. Het is frisjes om tegen de wind in te varen. We gaan door naar Scharendijke via een ‘omweggetje’.
Alle havens zijn vol maar we hebben gelukkig toch  een plekje. En net op tijd binnen voordat de regen losbarst. Die buien houden we tot de volgende ochtend. Na t eten konden we wel in even het dorp inlopen maar waren net op tijd weer terug.
Vannacht hele dikke regenbuien en wind.  Dan ben je blij dat je beschut in de haven ligt!
van Bruinisse naar Scharendijke : 24 km en 2,5 uur onderweg.