Dag 24: Brabant

8 augustus 2021 - Steenbergen, Nederland

Vandaag ook heel veel wind. We varen weg met windkracht 7 maar we varen onder de dijk ( aan lager wal) dus dan heb je weinig golfslag. Bovendien is de wind ZW en dan hebben we em schuin achter. Zon erbij. Heerlijk. Haast geen boten op t water. Men neemt de weersvoorspellingen serieus. Helaas ontkomen we vandaag niet aan stevige regenbuien!! 😩 sjonge jonge wat kan er veel water in korte tijd geloosd worden. En dat gebeurt dan bij in de sluis als je net weer mag uitvaren😊 Verfrissend, dat weer wel 😉. In de Grevelingensluis bij Bruinisse waren we de enige boot. Dat is toch wel erg bijzonder in het hoogseizoen. In de Krammersluis waren er nog 6 boten.  Het houdt niet over. We sturen de hele dag buiten. Weinig Vrachtverkeer op het Volkerak. We varen er maar kort op en gaan de Steenbergse Vliet op. De sluis daar staat open. Een kronkelriviertje met wat ligplaatsen in de vorm van 2 meerpalen en daartussen een dwarsbalk. We leggen aan. We steken aan beide kanten van de palen uit maar we hebben de eerste hoosbuien met veeeeel wind 💨 doorstaan. Morgen weer verder door het Brabantse waterland.
44 km gevaren in ongeveer 6 uur.

1. Irving Raghunath:
    9 augustus 2021
    Steenbergse Vliet, zoals Wolter me door de telefoon vertelde. Daar had ik in de aardrijkskunde lessen op Aruba nog niet over gehoord. Wel over heel veel andere plaatsen in Nederland. En braaf en creatief in mijn schriftje getekend en ingekleurd. Nu, hier in Amsterdam, maak ik quilts van de kleurrijke plaatjes van Aruba en Curaçao. Schade inhalen!
  2. Conny:
    9 augustus 2021
    Zo wordt je topografische kennis ook nog eens uitgebreid op je ‘ouwe’ dag 😉. Maar quilts maken is veel leuker hoor dan topo!😀