Dag 29 : Arnhem

13 augustus 2021 - Arnhem, Nederland

Doel van de dag: Arnhem! Niet te veel km’s : 22 km verderop. We doen er ruim 3 uur over vanwege de tegenstroom (4 km/uur) Ter info: 1800 toeren en 7,5-10 km/ uur gevaren.
Hoogtepunt van de dag: stuw bij Driel staat open!! Dat is wel heel bijzonder in de zomer. De waterstand was al veel hoger ,de tegenstroom ook. We zien dat de betonning bij de stuw, die je waarschuwt om niet door de stuw te varen,is weggehaald. De pijlen wijzen naar de stuw en de lampen op de stuw zijn groen. Toch even marifooncontact met sluis Driel. Inderdaad we kunnen door de openstaande stuw heen varen.  Bijzonder wel🤩 (videootjes)

De route vandaag is prachtig. Mooie rivier. Geen strandjes vanwege het hoge water en vooral kribbetjes varen om vaart te houden.
Om half 3 komen we aan in de haven van de RZV Jason. We hebben gereserveerd omdat we in het weekend een nachtje van boord zijn. We worden gastvrij ontvangen door de havenmeester. Nog even de stad in gefietst en daar gewandeld door de “ 7 straatjes” Gezelligheid! Nu heerlijk op t achterdek met een heerlijk biertje en een wijntje!
De tocht wordt maandag weer vervolgd!
22 km gevaren in ruim 3 uur🥳