Dag 28: Wageningen

12 augustus 2021 - Wageningen, Nederland

Wakker ge-gakt door troepen ganzen aan de overkant. Het was half 9 geweest dus dat deden ze netjes 😜

De sanitaire voorzieningen zijn top. Mogelijkheid voor wassen ( van kleding) is er ook. Je kunt zelfs strijken 😇.
na t ontbijt varen we weg.  Zon erbij en klein windje achter.  Wat een verschil met Zeeland waar we met windkracht 7 voeren. Dit bevalt beter. We gaan vandaag door de sluis bij Amerongen en niet gisteren al gedaan! M’n geheugen staat blijkbaar in de vakantiemodus of ik doe sluizen zonder dat ze er zijn 😂.
De sluis Amerongen was ook niet druk. En op de rivier varen we ‘kribbetjes’ om zo min mogelijk tegenstroom te hebben.  Die is nog fors : 4 km. Het weer is heerlijk. Er zijn veel raceboten met en zonder waterskiërs erachter. En natuurlijk de waterscooters 😅. Ieder z’n ding😀 maar als ik zie hoe ze op en neer stampen, ben ik blij om op onze boot te zitten😅

We leggen aan in Rhenen. Daar heb je een boodschappensteiger.  We lopen even het plaatsje in. Kopen heerlijk fruit en olijven bij een Turkse winkel!
Dan nog door naar Wageningen. (10 km verderop).  Vada is de watersportvereniging. Er wordt geroeid! Als we dat zien gaat ons oude roeiershart wel weer harder kloppen.
We kunnen met leenfietsen even naar de stad fietsen. Vroeger liepen we dat toen de meiden nog klein waren! Oef, best ver ( 25 minuten)

Wageningen heeft een kleine binnenstad met een grote markt en natuurlijk Hotel De Wereld waar de vredesovereenkomst van 1945 is getekend.  Historische grond! Maar je kunt er gewoon een kamer boeken om te overnachten hoor.
Terug in de haven drinken we wat op het terras van de vereniging met prachtig uitzicht op de rivier.
Morgen gaan we een klein stukje verder!
24 km gevaren en 4,5 uur onderweg.