Herfst 🍂 is begonnen

28 september 2020 - Tjerkwerd, Nederland

Het is zondag en het weer ziet er lekker uit. We pakken onze spullen bij elkaar en gaan naar de boot. Weinig wind NO2-3 dus plan is om 3 dagen te gaan varen richting Weerribben en via Giethoorn /Steenwijk weer terug naar Friesland.

We zitten heerlijk buiten, wel met een jas aan en via de Wellesloot en Tjeukemeer en Broeresloot naar de Tjonger. De Broeresloot begint met een vaste brug, doorvaarthoogte 2.90 mtr. Dat hadden we gehoord van Ben &Wilma en de brug aan het einde is 2.60 mtr. We deden deze route nooit meer (sinds 2002) omdat we er niet onder door konden maar nu dus wel. Nou, leuk hoor! Door de stilte tussen de weilanden door. Inmiddels is het weer behoorlijk donker: dikke wolkendekken boven ons maar droog.  In de Tjonger kunnen we niet liggen, de steigers zijn bezet. Dan varen we door naar de Pier Christiaansloot waar wel een steiger leeg is.  De route van de verhuurvloot!
‘S Avonds doen we de kachel aan🤭 tis me wat 😉 . De wereld wordt steeds kleiner om ons heen.
Als we wakker worden is het behoorlijk mistig en dus ook vochtig. De verhuurvloot heeft een wisseldag (maandag!) dus na 9 uur is er veel bedrijvigheid langs ons op t water.
We bekijken de weerapp’s en zien dat het niet heel erg aanlokkelijk is om door te varen.  Dus na de krant en koffie en nog eentje ☕️ besluiten we om terug te varen naar Heeg en lekker naar huis te gaan. Het is gelukkig wel mooi om buiten te zitten en door de mist te varen. We hebben al met al toch nog 2 dagen lekker buiten gezeten en veel virusvrije luchten opgesnoven!
nu thuis en klaar voor de  🦠 persconferentie. Welke maatregelen zullen we nu krijgen? Gelukkig hebben we een quarantaine boot☺️