Van Heeg naar Harlingen

17 september 2018 - Harlingen, Nederland

Buitenom naar Harlingen

Onze jachtschilder werkt in Harlingen. We willen dat hij even kijkt naar wat verfwerk, zodat hij dat in de winter kan bijwerken.  Dus vandaag naar Harlingen. Bij Workum door de sluis en dan via het IJsselmeer door de sluis bij Cornwerd, naar de Noorderhaven in Harlingen.  Omdat iedereen natuurlijk  aan het werk is, studeert of op school zit ;), is het heerlijk rustig overal.  In Harlingen waren afgelopen weekend de jaarlijkse visserijdagen  Dat leidt ertoe dat de bootjesmensen nog blijkbaar een dagje blijven plakken want alle steigerplaatsen zijn vol. Wij gaan aan de kant liggen, mét lange lijnen omdat we onszelf niet willen ophangen bij laag water (ca. 2,5 mtr. verschil tussen hoog en laag water).

Het varen begon met grijs weer maar in de loop van de middag kwam de zon erdoor  Met een Zuidweste wind ( op de kont) is het heerlijk varen. Ik viel bijna in slaap😉

We wilden graag door naar de Waddeneilanden ( Vlieland) maar de windvoorspelling is niet goed  Morgen dus naar ‘binnen’. Even buurten bij de schilder en dan door ri. Leeuwarden.

Heerlijk leventje zo, zegt deze New-born pensionada 🤪

1. Irving Raghunath:
    18 september 2018
    Zomers weer voor deze extra vakantie.
  2. Annelies:
    19 september 2018
    Zo te lezen bevalt het prima, dat New- born pensionada gevoel, Conny! Ga zo door👍
    Liefs van ons