Nazomeren

5 september 2020 - Rotstergaast, Nederland

Onverwachte vaartocht voor onszelf ;). Ja dat kan! Ons bezoekje vandaag aan familie gaat helaas niet door vanwege ziekte dus hebben we onze spullen bij elkaar verzameld en zijn we naar de boot gegaan. Het weer Is prima. Wel met een warmer jasje aan, voor t eerst sinds lange tijd.
De wind is stevig 4-5 WNW. We besluiten om ‘binnen’ te blijven en niet het IJsselmeer op te gaan. Er zijn meer boten op t water. We hebben een prima koers: wind een beetje achter en zon erbij. Via Langweerder wielen , Scharsterrijn, waar de brug draait ( niet voor ons) en het verkeer op de A6 stil wordt gelegd. Dat wordt al snel een behoorlijke rij auto’s aan beide kanten.
Over het Tjeukemeer naar riviertje de Tjonger. Daar liggen we beschut aan een eilandje bij de Broeresloot.
Het natuurgebied aan de andere kant van het water is mooi om te wandelen. Morgen eens even kijken.

We hebben dit seizoen al 200 motoruren gevaren en ruim 1600 km varend afgelegd. Het seizoen begon vroeg ( 5 april) en de boot is vanwege Corona een prima verblijfplaats!

1. Annelies:
    5 september 2020
    Zoals wij onze quarantaineberg hebben, zo hebben jullie je eigen quarantaineboot! Veel vaarplezier!
    😘😘🙋🙋‍♂️