Rondje om de kerk

7 september 2020 - Tjeukemeer, Nederland

Gezellig als je anders boters tegenkomt op t water. Het enige vrije plekje achter ons op de steiger, werd gisterenavond door Ben en Wilma met hun boot ingenomen. Gezellig bijkletsen ( op 1,5 meter Jaja!) en vanochtend samen koffie en daarna gooien we weer los. We varen een stukje achter elkaar en delen een sluisje. Dat levert een paar leuke plaatjes op en filmpjes. Zij slaan bakboord af naar Weerribben en wij gaan de Linde op richting Kuinre, het voormalige Zuiderzeeplaatsje.  De Linde kronkelt door het landschap en het grappige is dat je eerst Kuinre van links passeert ( hogere dijk) en daarna van rechts. Je vaart dus echt eromheen! Een letterlijk rondje om de kerk is dit 🔘☺️
Via Pier Christiaansloot  naar het Tjeukemeer. De regen van vanochtend had gelukkig 😊 snel plaatsgemaakt voor Hollandse luchten met zon en wolken. Een heerlijke dag.
Het eiland op t Tjeukemeer is rustig. In de luwte liggen wel wat schepen maar we kunnen er bij: in de zon, uit de wind. Wat wil een mens nog meer op maandag 😜