Zomeren op het Lauwersmeer

26 mei 2017 - Kollumerpomp, Nederland

Kollumerpomp oftewel op het Lauwersmeer

Het eilandje waar we vannacht sliepen was een mooi rustig eilandje. Af en toe kwam er een grote boot langs die naar Drachten vaart. Daar is een soort industriehaven. Zo'n schip zuigt het nodige water weg van de plek waar we liggen  met een ruk werden we wakker geschud.  Wel op een schappelijke tijd: 8:45 uur.

Het stralende weer vaart de hele dag met ons mee! We varen via Opeinde, het meer de Leijen via  Eastermar, Bergumermeer naar Dokkumer Nieuwerzijlen . Daar gaan we door de sluis het Lauwersmeer op. We gaan  met nog slechts 1 zeilboot.  Weinig drukte!

We liggen nu aan een mooi plaatsje met nog wat bootjes. Lekker een  boek erbij en  e en  verkoelend drankje. Geen voorzieningen alleen een steiger. Maar ja je ligt hier wel in het natuurgebied Lauwersmeer. Er zijn wandelroutes zagen we. Een van 5 km.  Hebben we nog niet gedaan. Wel gezocht naar een prullenbak, een korte wandeling dus. Helaas niet gevonden.

Het enige dat je hoort zijn de vogels. Mooi gebied altijd weer!

Vaaruren: 4

Afstand: 36 km (net als gisteren)