Omgedraaid en hús op an

10 juni 2019 - Tjerkwerd, Nederland

Gisterenavond hebben we naar het Nederlands elftal  gekeken, online! Zo handig! Vannacht zou het droog zijn maar als je dan om 5 uur wakker wordt omdat het keihard regent op je luikje boven je hoofd, moet je in actie komen. Luiken dicht en veder slapen.

Buienradar, Buienalarm, weatherpro, Weeronline, KNMI zijn de meest bekeken apps tijdens onze vaartochten. Zeker als t weer zo wisselvallig is. Dus vanochtend hebben we ze weer bestudeerd. Conclusie: het wordt na donderdag beter. We hebben het geluk dat we elke dag kunnen varen dus waarom modderen met regen en harde wind? Bovendien is het thuis ook mooi en buiten.

Vandaag dus via Heerenveen, over de Tjonger, over het Tjeukemeer waar de donkere wolken zich samenpakten, varen we terug naar Heeg. Het is wel erg mooi op het water met die dreigende luchten. Het wordt steeds stiller op het water: weinig plezierboten. En nu zijn we dus weer thuis. We hopen dat de fietsers van de Fietselfstedentocht ook op tijd binnen zijn voordat het onweer losbarst.

Wij gaan vanuit de tuinkamer genieten van bliksem en donder boven de weilanden.

1. Annelies:
    11 juni 2019
    Jullie gebruiken dat 'hùs op an' woord ook al. Leuk hè. De meeste mensen snappen trouwens er niets van als je dit zegt en kijken je met glazige ogen aan. Als je het geschreven ziet staan, is het duidelijker dan wanneer je het (een beetje snel) zegt.
    Verstandig om naar huis te zijn gegaan, hoor. Nog meer dan genoeg mooie bootdagen te gaan! Bisou😘😘😘