Tenterden en tuinen bezoeken

4 juli 2018 - Tenterden, Verenigd Koninkrijk

Via de binnenweggetjes rijden we vandaag naar Tenterden: een karakteristiek plaatsje met ‘independent shops’   D.w.z. Curiosawinkeltjes, en wat kleine zaakjes en natuurlijk horeca.

De route ernaar toe is leuk door het Kentische landschap  mooie korenvelden, huisjes en weinig verkeer.

Als we om 12 uur in Tenterden zijn, slenteren we in de hete zon langs de winkeltjes. Koffie bij de White Lion. Het bier  wordt al geschonken. Dat wordt niet getapt zoals bij ons maar met een soort langzame pompbeweging in het glas gepompt: bier tot aan de rand zonder schuim. Wij houden het bij koffie.

Het is een aardig plaatsje. Veel servies, beeldjes van porselein, en oude schoolklokken.  De lunch is prima. Opvallend hoe makkelijk je hier glutenvrij kunt eten. Veel keus en lekker.

Na de lunch om half 3 gaan we naar de tuinen van Godinton. Dat doen we binnendoor: de langzame,toeristische route. Het huis is vandaag gesloten maar de tuinen zijn open. Sinds 1750 zijn deze tuinen er. Daarvoor was het een normaal landschap zoals je overal ziet: glooiende velden en graslanden, graanvelden. Nu is het een prachtig ontworpen tuin. Wel veel werk om bij te houden! Niets voor ons. We zijn niet geïnspireerd geraakt en houden het thuis maar bij ons makkelijk te onderhouden tuin.

Als we een drankje drinken op een bankje, merkt Wolter dat hij zijn telefoon kwijt is. Nu kan ik op mijn telefoon zien waar hij is, via de app “zoek mijn vrienden”. Wat blijkt: de telefoon ligt nog in het restaurant waar we hebben geluncht. Het is inmiddels half 5 en het restaurant zou om 16 uur sluiten. Ik bel en de mevrouw vertelt dat ze de telefoon heeft en dat ze zo blij is dat ik bel. Nou! Wij zijn nog blijer. We rijden terug naar Tenterden! 25 minuten met de auto over de A-wegen. We halen er alles uit met zo’n extra ritje. Dit keer maar even doorrijden. Met telefoon in de auto, gaan we terug naar Ashford. Die plaats schijnt niets bijzonders te zijn. We vinden een mooie oude verbouwde pub waar de chef een heerlijke maaltijd maakt. Het terras buiten is heerlijk: lekker een pint bier en een sauvignon.

Na het eten willen we nog even het centrum doorwandelen maar dat is zo troosteloos: alles is dicht. Het ziet er ongezellig uit. Jammer hoor! Gemiste kans  voor Ashford.

Dan terug naar ons lekkere huisje. We gaan onze tassen inpakken en spulletjes weer verzamelen. Morgenochtend naar de ferry van Dover- Calais. Engeland was erg leuk. Morgen via de binnenwegen van Frankrijk,België, en Zeeland richting Friesland.

1. Annelies:
    5 juli 2018
    Goede terugreis!
    Via de Opaalkust terug? Is een hele mooie route!
  2. Herman Groen:
    6 juli 2018
    Heb jullie reis met veel interesse gevolgd. Fijn dat het - afgezien van die tel. zo goed verloopt.
    Tot horens.