Wandeltocht rondom Wye.

2 juli 2018 - Kennington, Verenigd Koninkrijk

Na het uitslapen ontbijten we lekker buiten op t terrasje. De eigenaren van de cottage kwamen nog even informeren of alles in orde was. Met tips en trics voor de komende dagen konden we op pad.  Aardige mensen die Engelsen.

We doen wat boodschappen bij Sainsbury’s. De wijn en het bier is behoorlijk prijzig. Een flesje wijn kost al snel €6,-   Toch lijkt Engeland wel goedkoop. Een hoofdgerecht in een pub kun je makkelijk voor zo’n €15,- krijgen. En lekker!

We rijden ‘s middags naar Wye. Een klein plaatsje waar je een mooie wandeltocht kunt maken. Het gaat over ‘public footpathes’ Die dwars door de weilanden, door bossen en natuurgebieden lopen. We volgen de route op de kaart. Het is een prachtige tocht. Het toppunt is op een hoogte van 165 m.  Dat is behoorlijk klimmen in de warmte maar we worden beloond. Mooi panorama over het dal.

Na 9 km en 3uur later zijn we terug in het dorp.  We hebben een biertje en een wijntje verdiend. In de pub New Flying Horse zitten we op t terras en daarna eten we daar lekker.

Als we terug rijden  moeten we wachten voor een spoorweg. Heel ouderwets ziet dat eruit:  met een hek dat met de hand wordt bediend, geen knipperende lichten en het wachten tot de treinen voorbij zijn duurt even. Engelsen zijn een kei in rustig wachten.

Morgen gaan we naar Canterbury! Op zoek naar de “tales”