16. Naar de ruime meren

27 juli 2018 - Vegelinsoord, Nederland

Gisterenavond was t laat geworden omdat het gezellig was. Net als de rest van de Nederlanders hadden wij ook een ‘plaknacht’,  het woord. van 2018 denk ik 😋. Het was ongeveer 25 grd.

Na t ontbijt lopen we naar Albert Heijn. Dat was ongeveer 600 meter vn de ligplaats. De beloning bij AH was de airco!  Toen we terugliepen voelden we een warme wind zoals we ons herinneren toen we in  Death Valley waren in 2011. De heetste plek op aarde! Nu dus in Gorredijk☀️

We vullen de watertanks en melden ons dan bij de brugwachter. In Friesland draaien de provinciale bruggen beperkt en met een nooddienst. Het staal zet uit waardoor ze vast gaan zitten. Hier draait alles nog steeds. Alleen de laatste brug in Gorredijk heeft “technische bijstand“ van een monteur. Uiteindelijk hebben we er 2 uur over gedaan om het dorp uit te komen( 1,2 km gevaren) Daarna gaat alles weer vlot en we krijgen steeds meer Friese ruimte en Friese  wind! Heerlijk.

Door de Deelen langs Vegelingsoord naar een ligplaats in de open ruimte tusssen Akkrum en Terkaplerste Poelen.  Hier is het goed toeven. Vanavond hebben we ruim zicht op de ‘bloedmaan’ en de lange maansverduistering.  We gaan er voor zitten🌚🌝

1. Elisabeth:
    27 juli 2018
    25graden! Waar hebben we het over? Tropische warmte zonder vliegtocht!😅
  2. Irving Raghunath:
    27 juli 2018
    Zo voelt het dus altijd op Aruba en Curacao, maar dan wel met een stevige zeewind (NO passaat )
  3. Conny:
    28 juli 2018
    Heerlijk hoor die warmte. Het kan ons niet lang genoeg duren!