Terug in Fryslân maar nog niet thuis

15 juni 2022 - Rotstergaast, Nederland

Bijna 6 weken weg en t voelt als omgevlogen. Vandaag zijn we door de Weerribben gevaren. Heerlijk stil: geen files van bootjes zoals je in de zomer gewend bent.
Bij het bruggetje van Kalenberg moeten €2,20 tol betalen. We hebben maar €2,10 aan muntgeld. We zeggen dat we dit jaar nog wel een paar keer langs komen en betalen we de rest. De brugwachter geeft ons direct korting voor deze passage 😂. Ook heel relaxt 😎

Door Ossenzijl naar de Linthorst Homan sluis ( oftewel de ‘grote Driewegsluis’,  volgens mede-boters😉).
We varen naar de Tjonger. Daar liggen we aan een mooi eilandje in de zon. Minstens 2,5 uur op een handdoek in t gras met een boek! Wie doet je wat 😀

Een weetje: in de serie “Verhaal van Nederland” vertelden ze dat in deze buurt de enige oude (prehistorische) slachtplaats van Europa is gevonden. Dat zagen ze aan de verschillende soorten botten/skeletten.  Wij hebben niks gezien😋.
Vandaag was het prachtig weer, temp. 24 graden, ☀️ en weinig wind (no2)