Dag 21: naar de Volkerak sluizen

5 augustus 2021 - Volkeraksluizen, Nederland

We melden ons 10 uur om door de bruggen te gaan van de haven.  Het water was echter gezakt dus de brug naar de Oude Maas hoefde niet te worden gedraaid. Weer afgemeld 😅
Veel grote vrachtschepen op dit water. We gaan de Dordtse Kil op.  We hadden de centrale Meldpost laten weten dat wij ook weer van de partij zijn : “Joehoe”. Ze weten dan precies waar je zit en waarschuwen je bij het oversteken op een druk kruispunt voor verkeer dat hard komt aanvaren. Mooi systeem en voelt heel veilig.
Goed de boeienlijn volgen en dan dus de recreatiegeul en er kan niks verkeerd gaan🤞
Het is lekker weer en we besluiten om vandaag de ruimte ipv de drukke stad en een haven, te kiezen om te overnachten. Dat betekent wel dat we al vroeg stoppen met varen. In een oppertje ( een luw plekje op t water) voor de Volkeraksluizen. Daar zijn meerboeien en daar lig je heerlijk. Gezwommen, boek uitgelezen, in de  ☀️  Op de achtergrond hoor je de constante bromtoon van het verkeer van de Haringvietbrug die een aantal km verderop ligt.  Die wereld is gelukkig ver weg.

Vandaag dus niet heel veel gevaren: 29 km en 3 uur