Dag 6 en 7 Amsterdam

22 juli 2021 - Amsterdam, Nederland

Gisteren en vandaag waren we ter afwisseling, landrotten in de stad. Wat vrienden gezien en ook lekker door de stad gelopen en gefietst. Gisterenavond hebben we heerlijk op denkbaar van t IJ gegeten bij Hangar: terras bij de oude loodsen die daar op de kade staan.

We hebben t Rijksmuseum bezocht. Geen rijen bij de ingang ( tijdslot) en dus alle ruimte om de kunstwerken te bekijken. De bibliotheek in het museum is ook een bezoekje waard. Het schijnt de grootste Kunsthistorische collectie boeken te hebben van Noord Europa!  Prachtig!
De routing in het museum is, zeg maar, wennen;) !  Maar gelukkig zijn er behulpzame suppoosten.
Het valt ons op dat het overal rustig is in Amsterdam. Veel minder toeristen dan de andere jaren. Er wordt goed opgelet of je je aan de maatregelen houdt. Bijenkorf heeft een deurbeleid: met afspraak op tijdslot of zonder maar dan kun je lang wachten.  Ook binnen is het daar stil.
De haven ligt ook niet erg vol. Boten mogen niet langszij zoals ze hier gewend zijn in vroegere drukke tijden. Allemaal vanwege Corona.

De voorzieningen zijn wel heel goed hier. Je betaalt aan de automaat een all-in bedrag ( 3 nachten voor €81,-) Douchen en water tanken gaan met een drukknop. Stroom is een kwestie van stekker in de stroompaal. Geen pasjes meer nodig hier. Ideaal. Niet veel geld toch voor hartje Amsterdam?

Morgen weer verder varen via t NoordHollandskanaal naar Haarlem.
Aantal gelopen km’s  in 2 dagen : 23 km!
gefietst: 18 km 👏

1. Irving Raghunath:
    23 juli 2021
    Bedankt voor jullie bezoek! Happy voyage verder.