Van zout naar zoet

14 september 2020 - Warns, Nederland

Als je in een getijde haven ligt, is het bij hoogwater en ebstroom een drukte van belang. Veel boten willen uitvaren naar de eilanden en zo. Wij lagen als nr 3 dus aan de buitenkant en om half 9 moesten we los.
De haven loopt echt leeg! We gaan even aan de overkant in de zon en in een ligbox liggen.
Nadat we een bezoekje hebben gehad van ‘onze’ jachtschilder en we met koffie erbij het verfwerk hebben besproken, varen wij ook uit. We kunnen inmiddels onder  de brug doorvaren. Het water zakt snel.
De dag wordt warm. Lekker op t water.  We zien helaas geen zeehondjes. Bij de Afsluitdijk wordt hard gewerkt  aan de vernieuwing. Wij varen langs één van de schepen die de funderingspalen voor het windturbine park Fryslân leveren. Later zien we alleen nog toppen van die palen in het IJsselmeer. Er komen 89  turbines. We zijn benieuwd hoe het er in het voorjaar uitziet als het klaar is.
Bij Stavoren naar binnen.  Tanken bij Van de Pol die van de Pol niet meer is: alles verkocht maar we kunnen nog tanken. Dan door naar een ligplaats voor de Morra: aan een meerboei in een watertje de Geau.
We nazomeren er lustig op los😎