Code geel ivm storm

25 augustus 2020 - Tjerkwerd, Nederland

De weersverwachting is niet goed. Waarschuwingen voor  veel wind met windstoten van 90 km/uur=  10 Beaufort,  en regen staat op t programma voor vandaag en vooral woensdag. Dus we gaan direct door naar huis.
Dat is een behoorlijk tochtje voor ons doen : ruim 60 km varen op 1 dag. We varen via Giethoornskanaal en via Steenwijk naar Ossenzijl. De Weerribben kan ook maar gaat wat langzamer. We hebben lekker windje achter. De bruggen worden vlot bediend. Geen lunchpauze dus varen we lekker door. We beginnen met buiten sturen maar rond de middag begint het te regenen: naar binnen.  Om half 5 zijn we in Heeg. De wind is behoorlijk aangewakkerd en staat dwars op de box maar Wolter legt de boot netjes op z’n plek. We nemen de meeste spullen mee naar huis maar komen morgen terug voor de rest en voor de vervelende klus: schoonmaken.
Deze tropische tocht zit er weer op! We komen vast wel weer terug. Het seizoen is nog niet voorbij. We hebben inmiddels al meer dan 65 dagen aan boord vertoefd. Lekker hoor!!