Terug richting Friesland

24 augustus 2020 - Belt-Schutsloot, Nederland

Het waait hard vandaag: W4-5. We varen tussen 11 en 11:30u weg uit Deventer. Het is stil! Er is nog maar 1 regio op vakantie in NL. De campings langs de Gelderse IJssel worden steeds leger. Wij varen erlangs en genieten van de frisse lucht en wind, mooie wolken boven het water. Op de oevers zie je allerlei vogels en vooral veel ganzen die behoorlijk herrie schoppend over vliegen. Zonder kwak op ons 💩 🙏 Ook de ooievaars zijn weer van de partij. Gezellig met z’n tweeën op een paal!
Ondertussen stomen we lekker door: 13 km/uur op een toerental van 1600. Bij de Spooldersluis  gaan we ‘naar binnen’ samen met een klein jachtje. Dan het Zwarte water op. De bruggen hebben een doorvaarthoogte van 5,5 meter. Dat kan net (op z’n Fries 😜) Dus laten we de mast kantelen.
Bij Hasselt leggen we aan omdat we even boodschappen moeten doen. Het is 10 minuten lopen naar de Jumbo. 50 Minuten later zijn de trossen alweer los en varen we naar Arumbergersluis voor doorvaart richting Beulakerwiede.  We liggen nu aan een kantje in de Arumbergergracht. We hebben 53 km gevaren vandaag.
Morgen verderop! Hopen dat t weer nog blijft meewerken 😎😌

1. Annelies: