Dag 1: naar Makkum/ Cornwerderzand

5 september 2021 - Makkum, Nederland

Het mooie weer is voorspeld door de “weer-o-logen” dus we gaan nog even een vaartochtje met ☀️ meepakken 🤞.
Thuis zijn de plantjes weer aan t geautomatiseerde infuus gelegd, dus we kunnen weer op pad.
We tanken de watertanks vol en varen om ca. half 1uit de haven. Het is druk op t Heegermeer. Iedereen met een bootje pikt een graantje mee van deze mooie dag. De wind is Oost 2. Heel comfortabel! We varen door Workum. Als we de sluis door zijn, zien we dat er wel 30 schepen liggen te wachten om naar binnen te schutten. Wij gaan de goede kant op en varen zo naar t IJsselmeer. Daar zijn net zeilwedstrijden  afgelopen. Er komen tientallen Lasers,Optimisten, Pico’s en nog meer binnen varen. Een drukte van jewelste in die kleine invaart.

We varen door tot de Afsluitdijk ter hoogte van Makkum. Daar kunnen we voor anker. Prachtige plek heerlijk in de zon, uit de wind (altijd hè,met ankeren😉)en ‘ s avonds een hele mooie zonsondergang  🌅. Morgenochtend door naar t Wad😎