Dag 12: Noardersinne surft over de golven

16 september 2021 - Bombrekken, Nederland

Eerst even iets rechtzetten! We hadden gisteren slechts windkracht 4 op t IJsselmeer. Ik had me vergist. En nog iets leuks wat ik vergeten had om te vermelden. Er was op zo’n 20 meter afstand van de boot een zeehondje  🦭 die met ons meezwom. Waddenzee natuurlijk.  Zo leuk 🙂

Vandaag was de wind echt hard: windkracht 5 uit W naar NW. We komen uit Hindeloopen de haven uitvaren. We zitten dus aan de lage kant van het IJsselmeer. Dus veel water en golven 🌊. Gaan we naar Stavoren of is dat too much? We varen uit en denken dat Stavoren moet kunnen. Het was een tocht waarbij alles vastgezet stond en de matroos geen foto’s of filmpjes kon maken omdat beide handen nodig waren om je vast te houden. We sturen buiten want dan waai je lekker door 😋. Noardersinne vindt het heerlijk. Ze wordt opgetild en gaat op de golven tekeer. Zelfs surfend over de golven waarbij de snelheid 2 km toeneemt 😂. Wij vinden het trouwens ook leuk maar je moet niet binnen zitten. 😜. Als je dan na een uur stampend en uitgewaaid in de luwte bij de sluis van Stavoren binnendraait, is het zo stil, zo van tralalala, niks aan de hand 😄. We gaan schutten en daarna tanken en boodschappen doen.

Lunchen op t achterdek in de zon. Wat een verschil met de start van de dag 😅.
En dan ? We zijn eigenlijk bijna thuis maar hebben geen zin “ druk” gedoe met inpakken en opruimen. Morgen is vroeg genoeg. Dus varen we door naar de Bombrekken, hemelsbreed 5 km van huis. Nog even in de relaxmodus 😉 en morgen naar huis.
Deze 12 dagen hebben we 25 motoruren gemaakt en  250 km. Mooie getalletjes 😃

Het varen van de verschillende Waddeneilanden was erg leuk. Ameland is lastiger bereikbaar  ivm veel zandbanken en Schiermonnikoog was dit keer te ver uit de richting. Dus TVTAS werd TVT. Ook leuk 👍👍🤩

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade