Dag 10: fietsen over het eiland

14 september 2021 - Oudeschild, Nederland

Terwijl ik dit op t achterdek schrijf, met een harinkje en een juttertje beginnen een paar spetjes regen te vallen. De hele dag was zonnig en prima fietsweer.
We hebben vandaag 50 km rondgefietst. In Oudeschild bij Bets een hele goede e-bike gehuurd. Op naar de Koog via de fietsknooppunten. Dan fiets je namelijk over rustige en landelijke routes. Leuk! Texel is best een weids eiland. Veel vergezichten. We parkeren de fietsen buiten het voetgangersgebied van De Koog. Daar lopen we doorheen en lunchen lekker op een terrasje met vriendelijke bediening die er echt zin in hebben i.t.t. wat we later die dag zien in De Cocksdorp.   De Koog is een typische Hollandse badplaats met veel horeca ( ook trouwens veel gesloten horeca 🤷🏼‍♀️) en veel souvenirs met zeehondjes, schelpen en schapen! Na de lekkere lunch weer op de fiets. Prachtige natuur op Texel. We stoppen bij de Slufter. Zie foto’s. Daar kun je ook prachtig wandelen maar we moesten door 😜.  Dan komen we in De Cocksdorp. Daar zijn 2 bungalowparken in de buurt maar het dorp zelf is niet echt een aanbeveling. Wel even koffie gedronken. Via de Waddenzeedijk terug naar Oudeschild. Wind in de poeperd en de zon ☀️ op de toet!  Weer even bij de vismarkthal verse visjes gekocht! Het lamsvlees dat de super daar niet meer had,   kopen ze niet op Texel maar in Australië 😂 maar t was op en vis op Texel is sowieso een aanrader!
De haven loopt “vol” ook met types die alleen hard kunnen varen en niet de baas zijn over hun schip. Botsingen tot gevolg! Wij blijven gelukkig gespaard😅.
Een heerlijke dag vandaag 😍

btw: een juttertje wint t toch van een Kees Boontje 😋