Dag 1 Heeg- Stavoren

12 juli 2017 - Stavoren, Nederland

Het vaaravontuur Maas,Moezel, Rijn is begonnen.

Het was een soort mini- verhuizing maar de boot is nu vol met onze vakantiespullen: zwemkleding, korte broeken, wijn en zonnebrand , meer hebben we niet nodig ;) grapje: regenjack en laarzen, dikke truien! We hebben met een steekwagentje thuis de boel in de auto geladen. Een steekwagentje: omdat we nu wel een hele mooie nieuwe straat voor de deur hebben liggen maar nog niet met de auto bij ons huis kunnen komen. Toch lukte het allemaal prima.

Het reisplan is: ( in grote stappen) Amsterdam, ' Hertogenbosch, Maastricht, Belgische Ardennen (Luik, Dinant, Namen) , Nancy, Trier, Koblenz, Keulen, Düsseldorf, Nijmegen, en dan via de Gelderse IJssel naar 'boven'. De wateren zijn:  IJsselmeer, Amsterdam Rijnkanaal, Maas, Moezel, Rijn, Gelderse IJssel.

Om 17:15 uur gooide we de trossen los. Vandaag was het doel: Stavoren zodat we morgenochtend kunnen oversteken via het IJsselmeer naar Amsterdam ca.70 km. Het waaide  stevig op de Fluessen ( NO5). We kwamen om 19.30 u. In Stavoren aan. Eerst diesel (€1,19/l) tanken bij de zelfbedieningspomp van Van der Pol. De gemeente is het eilandje met veel ligplaatsen mooi aan het opknappen. Hopelijk is het nog klaar in de zomer ;)  Er zijn niet veel plaatsen meer vrij aan de kant , maar we kunnen nog wel in een ligbox van 3.90 breed met onze 3.85. Het past precies.

Morgen gaan we verder, dan zal de wind NW2-3 zijn! We worden zo naar Amsterdam geblazen .g

De reis is begonnen!

Kengetallen:

• Afstand: 21 km
  • Vaartijd/motoruren: 2 uur 15' / 2,2
  • Aantal sluizen vandaag: 0
  • aantal sluizen cumulatief: 0
  • Liggeld €11,- (excl. toeristenbelasting want die geldt niet voor inwoners van Sûd West Fryslân: wij dus:).

1. Annelies:
    12 juli 2017
    Oh jee, morgen het IJsselmeer! Polsbandje niet vergeten?
    Eerst flink erwtensoep eten (past wel bij het weer en de kleding die jullie mee hebben! ) dan word je vast niet zeeziek!! Of beter gezegd IJsselmeer ziek of gewoon meerziek. Geniet van jullie mooie vaartocht, wij varen op afstand weer met jullie mee! Liefs
  2. Herman Groen:
    13 juli 2017
    Goede vaart over het IJsselmeer en tot ziens vr 14 bij de Sixhaven.
  3. Bernarda Hofman:
    13 juli 2017
    Ziezo, eindelijk de haven uit! Inmiddels hebben jullie alweer mijlen gemaakt. Wat een professionele blog; exacte informatie, puntjes op de i. En een leuke verteltrant. Dat maakt boeiend en ik houd jullie dan ook in de gaten!! Goede reis, behouden vaart en veel moois onderweg. Liefs, Bé.
  4. An:
    13 juli 2017
    Ik wens jullie heel veel plezier en een behouden vaart.(En vooral heel veel mooi weer)!!!!!!
    groeten en liefs An