Met de ferry van Hoek van Holland naar Harwich

28 juni 2018 - Harwich, Verenigd Koninkrijk

We vertrekken om half 11 ‘s morgens van huis. Het is prachtig weer:warm en ruim 28 graden. Prima weer om met de cabriolet te reizen. Als je ongeveer 100 km/uur rijdt, is het heerlijk. We gaan dit keer over de snelweg. We zijn 2 uur later in Hoek van Holland. Geen files dus!

We kunnen direct de boot op. Geen wachttijden. Dat is wel lekker! Geen volle boot. We hadden stoelen in de louncheruimte geboekt. Dat is lekker rustig. Je kunt gebruik maken van lekkere drankjes, zoals koffie, wijn etc. Wij zitten veel buiten. In de zon, uit de wind op t dek met uitzicht op de Noordzee, waar we de shippinglane, kruisen.  Wat een drukte daar met hele grote containerschepen. Onze ferry vaart zo’n 20 knopen. Onze eigen Noardersinne vaart zo’n 4,5 knoop. Dat scheelt wel wat.

We dineren aan boord en als we daarmee klaar zijn varen we Harwich binnen. Al met al 7 uur onderweg. Het is in Engeland dan tegen 20 uur. In de UK is het een uur vroeger.

Als we van boord rijden, komen we erachter dat op onze navigator, geen kaart van Engeland zit. Dat is onhandig! Hebben we nooit aangedacht.  Dan maar Google maps aan. Lang leven eigen bundel mb’s !

Ons hotel is 10 minuten rijden. Een prachtig gerenoveerd Engels pub/hotel.  Het is er druk met voetbalfans. Helaas voor hen : Engeland verliest van België.

Ondertussen hebben we een raar geluid geconstateerd bij onze oude Saab. We bellen de autopech service. Zij laten de volgende dag om 8 uur een hulpdienst komen.

We installeren ons op onze kamer. T vrije leventje is vandaag goed begonnen.