Van Harwich naar Reading

29 juni 2018 - Reading, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend werden we om half 8 gebeld dat de pechhulpdienst er aan kwam. Dat ging snel. We hadden zelf bedacht dat het wellicht de aircopomp zou kunnen zijnde het gaat begeven. We hadden dit al eerder meegemaakt met een vorige Saab. Inderdaad bleek dit het te zijn. We mogen niet meer rijden. De auto gaat op de takelauto, wij voorin mee en we gaan naar enig rondbellen, na een garagebedrijd die het waarschijnlijk kan oplossen. Onze eigen garage uit Lemmer, had ons een foto en typenummer van de band die de bypass gaat vormen om de kapotte pomp heen.

Aardige mensen die Engelse . Zo behulpzaam en geduldig. Na een rit van 45 minuten zijn we bij het garagebedrijf. Gelukkig kunnen ze zo’n band op de kop tikken en een paar uur later rijden we weer!

Onderussen hebben we wel een hele leuke grote winkel bezocht waar ze van alles verkopen! Van potloden tot servies!tot tuinstoelen etc. En ze hadden lekkere koffie met glutenvrije lekkernijen.

We rijden via de binnenwegen naar ons hotel in Reading.  Dat kost veel tijd maar is mooi. Glooiende velden, oud Engelse huisjes met bloemen en strakgeschoren heggen, stenen muurtjes: op en top Engels.

We zijn om half 7 in ons hotel. Gewoon met de papieren kaart dn af en toe Google maps.

We eten ‘s  avonds in een Ierse pub, met live muziek uit de 80er jaren. Leuk!

Een mooie dag, beetje raar begonnen zo met de auto maar ook weer goedgekomen. Airco missen we niet, de kap staat de hele dag open. Top-cabrioweer!