Stilte op en om het water

6 oktober 2018 - Grou, Nederland

In de herfst varen is ook altijd heel mooi  : mooie verkleurende bladeren, geel wordend riet, meerkoeten die weer groepjes gaan vormen en vooral stilte op het water. Wat enorm helpt, om van dit alles te genieten, is de zon die flink z’n best doet 😎👏. Vanochtend nadat we ‘Appie’ Harlingen hadden bezocht, varen we, met nog een paar boten uit de Noorderhaven. Via de Tjerk Hiddessluis naar het Van Harinxmakanaal. Niks bijzonders, we waren hier 2 weken geleden ook nog maar toen was er harde wind en nu niet 😊.

In Friesland zijn ze al jaren bezig om de waterwegen en de autowegen beter op elkaar aan te laten sluiten. Aquaducten en bruggen worden overal gebouwd en vernieuwd. Zo ook hadden we vandaag een aparte ‘tijdelijke brug’ in de vorm van een grote pont die dwars in het Van Harinxmakanaal lag bij Dronrijp. De pont paste precies tussen de oevers, hoefde dus niet heen weer te ‘ponten’  De auto’s, fietsers konden zo makkelijk naar de overkant. 2 x per uur gaat de pont dwars in t kanaal zodat het scheepvaartverkeer erlangs kan. Aparte en creatieve oplossing. ( zie foto’s)

Nu liggen we in de buurt van Grou, aan een steigertje in t Pikmeer. Morgen met wind in ‘de poepert’ terug naar Heeg. Minivakantie was weer n.o.t.k. ( =niet om te klagen 🤪)

1. Annelies:
    7 oktober 2018
    Ha ha Conny, je wordt helemaal lyrisch van de herfst😂
    Leuk om weer even zo bij jullie om het hoekje mee te kunnen kijken!
    Bisou😘
  2. Conny:
    7 oktober 2018
    Er schuilt een romantische dichter in mij 😂. Had je niet verwacht hè😉